Monday, August 1, 2011

Salam 1 Ramadhan 1432H

Bismillaahirrahmaanirrahiim...


(^_^)
Alhamdulillah, telah tiba satu bulan yang selama ini kita semua tertunggu-tunggu kedatangannya, Ramadhan Kareem..
Alhamdulillah, kerana Allah masih mengurniakan peluang untuk kita sekali lagi bernafas dalam bulan mulia Ramadhan..
Alhamdulillah, atas nikmat yang tidak ternilai harganya, tidak mampu untuk dibandingkan dengan nikmat-nikmat selainnya, yang terlalu banyak tidak terhitung..
Astaghfirullah, atas segala khilaf dan dosa hamba-hambaMu ini wahai Tuhan, maafkanlah kesalahan kami, ampunkanlah dosa kami, terimalah taubat kami..
Astaghfirullah, atas dosa-dosa yang lalu, pada masa ini juga pada masa akan datang, atas dosa-dosa yang dilakukan dengan sedar atau tidak sedar, atas dosa-dosa yang dilakukan dengan sengaja atau tidak sengaja, atas dosa-dosa yang dilakukan oleh lidah,mata,tangan,hati,kaki serta seluruh anggota badan hamba, sesungguhnya Engkau Maha Pengampun dosa-dosa hambaMu..
Astaghfirullah, atas kelalaian hamba sepanjang 11 bulan yang lalu, atas masa yang hamba bazirkan untuk perkara lagha, atas kekurangan hamba dalam melaksanakan amanah, atas kelemahan hamba dalam menghadapi godaan bisikan syaitan, atas kejahilan hamba dalam beramal dan beribadah..
Subhanallah, rahmatMu begitu luas, kasihMu begitu melimpah, pertolonganMu sentiasa ada pada masanya, keindahanMu tak mampu dinukil pena usang hamba, namun semua itu hamba dapat merasa atas izinMu..
Allahuakbar, tiada yang sebanding denganMu Ya Allah, bantulah hamba-hambaMu untuk menyuburkan Cinta kepadaMu dan kepada rasulMu, untuk berusaha tanpa jemu memburu RedhaMu..bantulah kami Ya Allah..


Ramadhan ini, jangan biarkan kami lengah dari mengingatiMu walau sesaat, jangan biarkan kami lelah beribadah untukMu sepanjang waktu, jangan biar kami hanyut dalam dunia nafsu, jangan biar kami tertinggal dibelakang pintu Rahmat dan Keberkatan..bantulah kami..bantulah kami Ya Allah..Hanya padaMu kami memohon..






Q'A: Hanya padaMu kami memohon..Ameen..

No comments: